måndag 17 december 2012

fyra fina foton






































Sista riktiga helgen i Göteborg, den bjöd på fina minnen med mannen i mitt liv. Och nej jag menar inte mannen med det enooormt långa håret som vi fascinerades över, utan krabaten i högra hörnet, DET är mannen i mitt liv!
Göteborg alltså, vilken stad! Jag trivs och vill inte lämna det här, jag vill ha mer, vill se mer, vill känna mer.
Det kan bli bra det här, det finns hopp och det finns framtid. Blir glad av det.
Och jag blir glad av att veta att här finns erbjudanden som ger mig möjlighet att utvecklas och jobba inom det jag kan och det jag vill.  Men så kommer vi till den här så kallade punkten igen, beslut. Jag fullkomligt hatar hatar hatar att ta beslut. Hur gör man om alla alternativ känns bra i magen? Hur gör man om det finns lika många för- och nackdelar och hur fasen vet man vilket som leder rätt? Jag blir på riktigt förbannad över att känna den här förvirringen, jag blir helt rubbad av att överhuvudtaget behöva tänka på att göra ett val. Ett val som dessutom är framtidsavgörande och alldeles galet viktigt.
Inte konstigt att jag gnuggar håret fett mot kudden av allt grubblande varje natt. Lite ordentlig sömn kanske skulle lugna nerverna och faktiskt hjälpa mig att ta ett beslut. Ta rätt beslut.
Hoppet lever vidare i alla fall. Och glädjen. Lite lycka kan jag tycka mig skymta bland känslorna också, underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar