söndag 27 februari 2011

Vårtips á la J

Jag har spanat in lite av vårens inredningstrender och färger, och tänkte dela med mig lite av vad jag snappat upp. Jag hinner dessvärre bara med en stil nu innan jobbet kallar och jag tänkte att vi börjar med ingen mindre än, Navy baroque, min personliga favorit.

Navy Baroque är som ni hör på namnet en typ av sjömansstil som till största del innehåller en mellanblå ton med inslag av lila. Tillsammans med den här mellanblå färgen kan man matcha med den ljusa grå tonen istället för den ljusa blå som vanligtvis väljs. Även en mörk brun eller en ljus beige passar utmärkt på väggarna i vår. Det mörka bruna behöver faktiskt inte innebära höst/vinter utan jag tror mycket på att välja en mönstrad mörk tapet eller mönstrade mörka möbler. Man kan även använda sig av melering på neutrala färger som beige och grå. Navy baroque utstrålar harmoniska färger och en naturlig känsla i hemmet, jordnära och lugnande. Det jag själv tycker är viktigast överlag i vår är att just våga använda mönster, att våga använda det grafiska och våga utmana hemmet lite. Den blå färgen i det här fallet är en färg som vi mår bra av, den behöver inte vara mönstrad utan du kan använda den cleant och smacka på med mycke mattor på golven och inreda mycket med mönstrade detaljer för att få en tuff struktur och markanta kontraster. Våga var en modern sailor!

Tyvärr funkar fortfarande inte mitt ps så jag kan inte snickra ihop ett kollage..


Nät är supersnyggt! Kan användas som en detalj eller varför inte som gardin?


Den beiga tapeten.


Fantastiskt bord!!





Tuff grafiskmöbel.



Den brunatapeten




Kreativ hylla.




Tuffa mönster på kuddarna.



Den mellanblå färgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar