söndag 29 januari 2012

glitter in your eye

Den gör mig varm. Och kall.
Det knottras och håret reser sig av kylan som smeker mina bara armar. Men hjärtat pumpar lite hårdare när värmen i bröstet sprider sig och jag faller in i lugnet när magen, om den kunde, ler ett leende av välbehag.
Jag vill le åt melodin som flyter jäms med blodet i hela mig. Jag vill gråta över orden som hur jag än försöker hålla tillbaka, ändå knuffar mig till dig.
Det jag menar är att det här är en väldigt fin låt, med väldigt mycket känsla i både text och melodi. Det jag menar är att ni borde lyssna på den. Blunda, lyssna, ta in och känn. Beskriv och hitta värdet i känslan. Det gjorde jag, och nu vill jag veta varför. Varför det känns som det gör och varför jag har hamnat här. Hur den här låten kan dra fram den här känslan och om det finns en mening till att den gör det. Jag vill gärna tro att där finns en mening till allt. Kanske, kanske inte.


(Ignorera videon, lyssna på låten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar