lördag 1 oktober 2011

vinter värme höst

Vill ni veta en sak, jag har inte köpt ett enda par skor sedan jag flyttade från Eskilstuna. Jag har inte ens velat köpa ett par skor. Förrän igår. Mamma skrämde upp mig när hon berättade att det kan bli mycket mycket kallar här än det brukar bli hemma. Plus att vintern kan komma snabbare än man tror. Så igår, på höstens varmaste dag, när folk gick runt i t-shirt och shorts, svettades i värmen och stekte i solen. Då, då köpt jag vinterskor och mamma vinterjacka. Jag frågade om det verkligen var okej att köpa ett par vinterskor för 650 spänn, himla dyrt för en student tänkte jag. Sen tänkte jag köpa ett fjäderörhänge för 198 kronor. Mamma förstår inte riktigt hur jag tänker. Inte jag heller faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag köpte inte örhänget, men jag ångrar mig idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar