tisdag 25 oktober 2011

Friendship

Tänk att man kan ha så fina vänner. Jag har en fantastisk vän i Sundsvall som jag saknar varje dag, en vän som är så otroligt nära, en så fantastisk fin energigivare som jag aldrig vill mista. Jag har en efterlängtad tjej många många mil borta i Umeå som jag önskar att jag träffade så mycket mer, hon är så fin och så modig. Jag har guldklimpar kvar i mitt vackra Söderhamn som är något alldeles utöver det vanliga. Guldklimpar som jag är så stolt över, deras styrkor och framgångar. Jag är en stolt vän idag, jag gläds åt allt det fina jag har i mitt liv, åt allt det fina vi har upplevt tillsammans. Jag vill kunna visa hur jag känner och jag vill kunna visa min uppskattning och tacka för allt det fina som hänt och händer. Oavsett vad, stort som smått.

Det är fantastisk hur fina vänner jag har. Det är så underbart att vart jag än hamnar i världen, vilken plats jag än väljer så finns de alltid kvar. Och det är fantastiskt att varje ny plats bär på en sådan betydelsefull vänskap, en vänskap som växer sig så stark att den hamnar i denna samling av hjärtevänner. Idag utökade jag min samling. Min vän har orden och språket till sitt försvar, hon är smart och stark, visar sig aldrig sårbar. Men under detta skal finns ett fantastiskt kärleksfullt hjärta som jag fick ta del av idag, hon är en fin vän.

Jag är kärleksfull idag.
Och jag vill ha någon att krama idag.


























foto: sara gärdegård

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar