tisdag 12 juli 2011

All I can taste is this moment and all I can breathe is your life

Många känslor på en och samma gång. Fortfarande. Idag växlar ångest med trygghet. Tryggheten av känslan som säger att allt kommer blir bra, det kommer ordna sig och vägen kommer leda åt precis rätt håll. Ångesten över att det kanske inte alls blir så fantastiskt bra som jag målar upp det på denna väg, den ångesten smyger sig sakta på och lämnar en olustig känsla vilande på mina axlar. Samtidigt kan jag inte vara lyckligare inombords. Ibland är allting så otroligt bra, men det är tungt att det kan vända på bara någon vecka, dag, timme. Men just idag mår jag bra i hjärtat, det känns ljust och hoppet har åter igen spridit sig i varenda ven i min arma kropp. Stanna där, uppfyll min dröm och gör livet alldeles galet bra för mig, snälla. Då är jag dig evigt tacksam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar