fredag 1 april 2011

Home is..

Det är skönt att komma hem i några dagar och idag ska jag sova på soffan eftersom jag numera också är gäst i huset och får dela med mig av 'mitt rum' till miss big sis, sånt är livet! Inte mig emot få jag faktiskt påpeka :)

Under tågresan lyssnade jag på min vanliga spotify-lista, där jag typ har lyssnat runt på alla låtar flera gånger om. Men det var inte förrän idag som en låt klamrade sig fast runt mitt hjärta så hårt att jag inte visste om jag andades eller inte. Texten var som tagen ur detta kapitel av mitt liv. Det var som om orden hon sjöng togs direkt ur mina tankar och framför allt mitt hjärta precis i samma sekund hon uttalade dem. Jag ville skrika, jag ville skrika för att hon redan hade satt ord på mina känslor, jag ville skrika för att jag inte kunde få ut orden av mig själv. Nu, några timmar senare är jag glad att jag fick hjälp på traven, jag är glad att jag inte är ensam om att känna såhär och älskar hur en låttext kan vara så gripande och så sann. Med dom orden avslutar jag kvällen och kryper ner i soffan med ett dunkande hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar