fredag 11 februari 2011

ångest, definitivt inte

Jag har betat av en arbetsintervju hos parken zoo idag, det var intressant och riktigt roligt faktiskt. Vet ni hur många som hade sökt i år? Över 2500 st!!!! Helt galet, så jag känner mig nöjd att jag blev kallad till intervju. Det var en stor skillnad att komma dit idag än det var förra gången, då var jag blott sexton/sjutton år, kom dit helt oerfaren och obekväm i hela situationen. Idag var jag självsäker och framåt, jag hade saker att säga och kände mig betydlig mer erfaren i arbete och bemötande av människor. Jag gjorde ett bra intryck och visade upp mina allra bästa sidor.
Jag hade ett lugn i mig under hela intervjun, jag hade inte den här ångesten som jag vanligtvis har burit med mig i sådana situationer. Ångesten av att jag måste prestera, ångesten av att jag inte får misslyckas igen, den fanns inte där. Den här gången kan jag inte misslyckas, jag har redan ett garanterat jobb och ytterligare ett alternativ som är 98% säkert. Och jag tror att det var just det som gjorde att jag kunde visa upp det bästa av mig själv idag.  Härig känsla.

Parken zoo camping, hoppas den ser ut som på den här söta bilden som jag googlade fram ^^

1 kommentar:

  1. Hejdu!
    Jag läste nyss att du var på intervju på parken zoo! Jag har också blivit kallad till intervju men jag tänkte bara fråga dig (ifall du vet), hurdan är intervjun? Är det i grupp eller enkilt och har du några tips på hur kan man förbereda sig?
    Tack, skulle vara super snällt om jag fick svar.

    SvaraRadera