onsdag 19 februari 2014

Förlåt och välkommen.

Jag vet att jag har gjort dig illa. Svikit dig gång på gång. Jag har låtit dig lida genom smärta, sorg och gift. Jag har gjort dumma val och skyllt allt på dig, svurit och spottat mot dig, sparkat på dig, hatat dig. Vi har gått igenom mycket du och jag. Egentligen är det du som alltid funnits där för mig trots att jag inte velat ha dig med. Du har fört mig framåt, hjälpt mig att stå. Läkt mig gång på gång.
Vi har varit oense, jag har skurit i dig, jag har tryckt fingrarna i halsen så djupt att tårarna har runnit på dig, jag har hållit huvudet under vattnet för att få dig att sluta andas. Jag har äcklats åt dig.
Kroppen min, förlåt.
Förlåt för att jag har varit en jävelunge som inte förstått värdet i dig. Förlåt för att jag har hatat dig och velat förstöra dig. Jag är ledsen att jag inte har sett det fina i dig, vad du har gjort för mig och hur långt du har tagit mig.
För vad vore jag utan dig?
Kroppen min, jag vill välkomna dig. Välkomna dig till 2014, för det här är ditt år.
Det här året vill jag tillägna dig, kämpa för dig. Jag ska göra vad jag kan för att läka såren som jag skapat i dig. Jag ska tänka på dig, alltid sätta dig i första hand, alltid. Jag ska göra dig fysiskt stark, kämpa för att forma dig vacker. Jag ska sluta stoppa i dig massa gifter, bara mata dig med det du behöver, sådant som är bra för dig. Jag kommer att få kämpa och slita. Det kommer inte vara lätt alla gånger, men vi ska hålla ihop. Den här gången ska vi göra det tillsammans, jag ska göra det för dig. Och jag hoppas att du som så många gånger förr fortsätter hålla mig igång och fightas för mig längs vägen, jag kommer behöva dig.
Jag är redo nu. Jag ska älska dig och vara stolt över dig.
Jag ska inte bara säga det, jag ska göra det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar