onsdag 31 augusti 2011

Kines..

Om ni undrar så pluggar jag, känns precis som om jag har läst samma saker om och om igen hela dagen. Fast det har jag faktiskt inte gjort. Däremot har jag fått riktigt mycket gjort från min to do list, så nu skulle jag vilja mysa ner i sängen med en kopp te och kolla på en bra film. Men det kommer jag inte göra, jag ska fortsätta plugga tills ögonen blöder faktiskt.

Jag pluggar för tillfället studieteknik. Så jag gjorde ett test för att se vilken typ av inlärningsteknik som passar mig bäst. Det här blev resultatet.

 

Kinestetisk

Om du fått flest siffror kring Kinestetisk innebär det att:
  • Du lär via känslor, rörelse och inlevelse.
  • För dig är ofta motivation och relationer viktiga.
  • Ofta kan inlärning ta lite längre tid. Du vill fundera och prova för att ta till dig.
  • Är du utpräglat kinestetisk kan du kasta dig in i uppgifter utan att ta till dig instruktioner
  • Sitter gärna ihopsjunken, i en soffa, fåtölj hellre än skrivbord
  • Byter gärna kroppsställning ofta och kan lätt bli rastlös.
  • Lär genom fingrarna.

Resultat
Visuell: 4
Auditiv: 0
Kinestetisk: 7


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar