måndag 4 juli 2011

"fixar du det här nu så blir det vuxenpoäng Jenny"

Nu har jag gjort min kanske längsta jobbvecka hittills, 7 dagar i streck och nästan alla dagar med lång-pass. Ovant för min rygg, eller för hela min kropp för den delen. Men jag ska väl bli vuxen och klara av ett heltidsjobb snart jag med. Jag har i alla fall bevisat för Ida idag att jag inte är tillräckligt vuxen då jag inte kunde koka kaffe, jag vet, pinsamt! Det går bra att skratta åt det, jag fattade inte ens vart man skulle hälla vattnet i en vanlig kaffekokare så...Inget vuxenpoäng idag.
Nu rullar Johan Falk på tv-rutan och jag gosar i mitt varma duntäcke, är helnöjd över att inte behöva ha fläkten på full spinn. Jag njuter av att ett litet lyckorus som fyller min mage av fjärilar och pirr ända ut i fingerspetsarna. Livet rullar på med stormsteg, nästa steg närmar sig och innan jag vet ordet av det kommer jag att vara i ett helt nytt kapitel av mitt liv. Jag blir så pirrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar