fredag 10 juni 2011

så var det sommar igen

Min årliga sommarångest har tagit sig friheten att dyka på mig redan nu. Jag får ont i magen, får panik när inget händer, det grämer mig att jag inte hänger med mina vänner, att jag inte badar, solar och äter glass. Allt blir till en enda stor klump i magen. Jag saknar närhet, vänskap, någon att hitta på saker med, någon att bara prata med. Vanligtvis brukar jag stänga in mig själv psykiskt så kommer ångesten utefter det. Jag får panik över att jag vill så mycket men lägger mer energi på att stressa upp mig över vad jag inte gör istället för att koncentrera mig på det jag faktiskt gör, vilket oftast resulterar i att jag inte gör något för att jag hetsar upp mig över att jag borde göra något. I år hoppas jag att jobben kommer bota min sommarångest lite, men allra helst skulle jag vilja vara hos dig. Är det någon mer än jag som får ångest över sommarens oskrivna regler?

2 kommentarer:

  1. Isabelle Krüger10 juni 2011 kl. 17:46

    Skojar du?! Jag får också det.. jag blir skit stressad över att jag inte hinner göra något roligt :P Livrädd att sommaren ska försvinna innan man hinner göra allt "det där", som man ska göra. Det är nog många som tänker så. PUSS på dig Jenny! <3

    SvaraRadera
  2. Skönt att slippa vara ensam om det! Många får ju ångest på vintern men jag har det minst lika jobbigt inombords på sommaren. Om en vecka kommer jag hem, då gör vi massa kul Bellsa!! :) <3

    SvaraRadera