måndag 6 juni 2011

ord, text, låt, melodi, mening

Jag fick inspiration från en mycket klok tjej. Jag hittade den sista pusselbiten som fattats för att fullborda mina tankar. Det finns så många låtar med en melodi, med en text eller bara en mening som har betytt något alldeles speciellt under bra och dåliga tider. Ord, meningar och texter som har hjälpt mig genom sorg, längtan, förtvivlan och glädje. Ord som jag på någotvis vill uppmärksamma för mig själv och kanske för andra att se. Jag har funderat under tågresor, lugna stunder på jobbet, på nätterna, med tårarna rinnande med fjälirar i magen och med leendet på läpparna. Och så en dag föll det på plats, ibland behöver man se vad andra har gjort med ord för att hitta sitt eget sätt att använda sin fantasi. Jag har gjort en mobil, ni får se en annan dag.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar