torsdag 30 juni 2011

FU SJ

Jag är så sjukt less på SJs priser just nu. Jag åker alltid det tidigaste tåget (06.58) när jag åker hem, för att jag ska få ut så mycket av resdagen som möjligt. Plus att priset brukar vara helt ok, runt 200 kronor. Men nu, nu är det sommar så då kostar biljetten 469 j*vla spänn!!! Va fan! Varför? Jag vill kunna åka hem när jag har tid, skit skit skit. Det finns liksom endast ett tåg som har normalt pris, ja då är jag inte hemma förrän vid sju, hur kul är det. Hela dagen gick åt till att resa. Jag sörjer nu, mycket. Och jag är arg nu, mycket. Fast någonstans bakom all hat och sorg så är jag lite fnittrig och känner mig ganska glad. Men just nu tar sj-hatet över och fyller hela mig med irritation och ilska! Så där har ni mig en torsdagskväll som denna.

ps. vänliga själar är varmt välkomna att betala hem mig med en dyr biljett. 
Tack på förhand! ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar