lördag 14 maj 2011

lördag den 14:e

Äntligen funkar blogger igen, vad trött jag blir när det är strul. Plus strulet så tog dom bort alla onsdagens inlägg och därför är inlägget på min tatuering borta, men så mycket som jag tycker om den så ska jag såklart lägga upp det igen!

Annars kan jag meddela alla intresserade om att jag fick en käft smäll för att jag lite smått klagade över att min fredag den 13:e var tråkig och händelselös. Éfter att ha tagit in ett gäng hästar från hagen till sina boxar, allt gick fel fritt och jättebra. Så var det endast en kvar, och den tösen med sina 600 kg snubblar på trappsteget, återfår balansen och landar lite graciöst på min stackars lilla fot med hela tyngden. Om jag ändå hade haft ridskor på, ekade det i mitt huvud sekunden efter! Det gjorde ont, fruktansvärt ont men ondast fick jag nog för allt blod jag såg sippra ut. Det är liksom min svaga punkt, jag och blod är inte vänner och kommer aldrig att bli. Några timmar på akuten, trasig men plåstrad stortå, lite mat och två sitodon så slocknade jag efter en inte alls händelselös fredag. Imorse vaknade jag yrslig av morfinet, studerar min blodiga tå och svimmar av, åter igen, vi är inte vänner. Nu vilar jag, och här på soffan kommer jag ligga hela dagen och om det är riktigt synd om mig så även imorgon. Glad lördag den 14:e på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar