fredag 8 april 2011

en färg

Det var ett tag sedan jag tipsade om inredning, så nu är det dags för lite inspiration tycker jag! Eftersom påsken närmar sig med storm steg så känns det passande med gult som färgtema denna fredagskväll. Om jag hade ett eget place att påska i så skulle jag sattsa på detaljer som exempelvis en gul diskborste, en gul kruka, saxar, pläd och kuddar osv. För mig handlar påsken mer om färger än påskkärringar och ägg. I mitt hem behöver det inte finnas en massa figurer och prydnader, det räcker med att sätta färg på hemmet. Lite gult, grönt och rosa som får sprida påskkänsla. Och självklar gula tulpaner eller någon annan vacker gul blomma att smycka bordet med. Jag gillar i och för sig påskägg, det är fint att måla sina egna med lite udda mönster och detaljer. Gult behöver inte nödvändigtvis förknippas med påsk, det är supersnyggt och fräscht att dekorera hemmet med gula toner tillsammans med grått, vitt och brunt tycker jag. En gul tapet är häftigt att detaljera ett rum med. Gul gul gul, mer gult i hemmen! :)






Foton: Styleroom, Zara home, Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar