tisdag 15 mars 2011

totalt upp och ned

Dålig dag. Vaknade av mobillarmet precis när jag sov som skönast, bland det värsta jag vet. Tog mig alldeles för sakta upp och gjorde mig klar, trodde jag åtminstone. Fixade en tallrik havregrynsgröt i hopp om att min dåliga start skulle vända, men nejnej det fortsatte. Fastnade framför Jims värld och fick ca tio minuter på mig att ta mig till sjukhuset, vilket vanligtvis tar minst 25 i rask takt. Insåg ganska snabbt att det heller inte fanns någon matlåda i min väska dagen till ära, kul. Kände mig så otroligt glad och lättad efter dagens samtal, det önskar jag i allafall att jag kunde skriva men det var snarare tvärtom. Promenerade av mig ilskan en aning påvägen till jobbet och bestämde mig för att det skulle bli en bra dag trots denna piss och skit morgon. Jag kom till tuna park en halvtimme för tidigt så satte mig på en bänk och lät solen kyssa mitt bleka ansikte en stund. Det hettade genom strumpbyxorna och blåste iskallt på ryggen, halvbra kombo, nöjd för det lilla i alla fall. Jag drömde mig bort till maj, jag fantiserade om den kommande turkietresan och missade när dörrarna öppnades. Lyckades komma sent trots att jag satt utanför, lyckat?! Droppen som fick denna bägare att rinna över och sopade bort det ynka hopp om en bra dag som fanns kvar, var när jag kollade mig i spegeln ute i butiken. Jag hade ju för fan inte ens fixat håret...... suck, så fruktansvärt mycket suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar