lördag 5 mars 2011

scrappa och skapa

"Scrapbooking är en engelsk term som kan användas när man i stället för att bara sätta in foton i album även sätter in en massa andra saker. Man klipper, klistrar och sätter in klistermärken, biljetter, dikter osv. Direkt översättning av ordet scrapbook är utklippsbok. Scrapbooking innebär alltså att du dekorerar dina fotoalbum. Man monterar foton på färgade och mönstrade papper, skriver dokumentation om bilderna och lägger kanske med små minnessaker."

Så förklarar wikipedia vad scrapbooking är. Jag håller med, men tycker att scrapbooking är så mycket mer än klippa och klistra. Att scrappa innebär en enorm möjlighet att få ut sin kreativitet, det är ett underbart sätt att föreviga minnen och dokumentera. Jag kommer stolt visa upp vad jag har gjort för min barnbarn med en glädje inombords över att jag inte bara har foton instoppade i ett enkelt fotoalbum, att jag har något mer speciellt att visa upp. Scrappa är kul, jag älskar att pyssla och kombinera. Men allra mest älskar jag att få skapa. Det pirrar i hela magen när jag tänker på framtiden och på hur mycket jag hoppas, önskar och vill jobba med det jag tycker om. Men allra mest önskar jag att jag får chansen att utbilda mig till det jag vill.
Åh vad jag vill!

Jag tänkte att jag kunde visa lite av det jag har gjort, med betoning på lite. Det är för att jag först nu har börjat fota sakerna jag gör och har därför mycket saker som inte finns dokumenterde då jag har gett bort det iform av  tex. kort osv.

Misan fyllde år, dagen till ära fick hon ett stilrent födelsedagskort.



Två av julens alla julkort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar