söndag 6 mars 2011

färgbomb

I vår spår våra trendsättare en färgexplotion! Det är ett färgglatt hem som gäller, den vita shabby chic stilen har tagit över och blivit en av de allra störst och poppuläraste stilarn under åren, men nu ligger färgen i fokus igen! Färg och form speglar ofta ur vi mår och hur vi känner. Är man pigg och glad väljer man ofta en stark och intensiv färg. Har man ett lugn över sig välje man ofta lugna och jordnära färger som grönt. För er som är lite wild and crazy, satsa på en klar och stark färg på tapeten, låt hemmet spegla er. För er som inte känner för att sätta rummet i en färgexplotion, satsa på detaljer. Jag är oftast en lugn människa i både sinnet och humöret och behöver därför en lugn och harmonisk stämning där jag ska vistas, men jag har även en glad och sprallig sida som behöver få sitt utlopp ibland och då känner jag att en färg klick här och där speglar mig riktigt bra. Därför skulle jag blanda shabby chic vitt med färgstarka detaljer.







Bilder: Midbec  ELLE  Rum21

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar