söndag 20 februari 2011

Läsarfråga

Fråga: Hejdu! Jag läste nyss att du var på intervju på parken zoo! Jag har också blivit kallad till intervju men jag tänkte bara fråga dig (ifall du vet), hurdan är intervjun? Är det i grupp eller enkilt och har du några tips på hur kan man förbereda sig?  Tack, skulle vara super snällt om jag fick svar.

Svar: Hej Isabella, kul att du också har blivit kallad! Jag vet inte om intervjuerna är likadana, de skiljer sig säkert åt beroende på till vilken avdelning på parken zoo man har blivit kallad till. Jag sökte som campingvärd och fick därför en intervju anpassad efter det. Vi var ca 6-7 stycken som var där samtidigt, vi fick tillsammans göra några uppgifter/lekar. Vi började med att para ihop oss två och två och ställa några frågor till varandra för att sedan presentera den andre för gruppen. Det var inget komplicerat utan en helt naturlig intervju. Det var avslappnat och trevligt i gruppen och vi skrattade och svarade på frågor.Vi fick även besök av de som jobbar på campingen, vi fick information om hur det är och hur det går till samt att de ställde en del frågor om vem man är och varför man sökt till just det jobbet. Så du behöver inte oroa dig, det är bara kul!

Om jag ska ge något tips så är det inget mer komplicerat än att gå dit och var dig själv. Gå in med inställningen att du klarar det här, le, var trevlig och svara ärligt på frågorna och tänk på att just du har blivit kallad till intervju av 2500 sökande, bra jobbat! 

Stort lycka till och hoppas du känner dig lite lugnare nu inför intervjun!  
Kram Jenny  :) 

1 kommentar:

  1. Tack så jätte mycket för att du svara! Nu känner jag mig genast mycket lugnare och riktigt taggad! Det ska bli kul:)

    Ha det bra!

    SvaraRadera