onsdag 2 februari 2011

knep och knåp

Jag tänkte morgontipsa om hur man på ett enkelt och roligt sätt kan hitta och göra sin egna Shabby chic inredning. Ett fyndigt och roligt sätt är definitivt loppis. Där kan du hitta allt från vackra möbler, tavlor och sockerskålar, till ljusstakar, gardiner och lampor. You name it.
För att skapa shabby chic stilen så leta då efter zink, rost och prylar som är lite skavt och skevt på ett charmigt vis. och självklart vitt, men tänk på att du kan renovera prylarna på egen hand, så bli inte blind på att sakerna redan ska vara lantlig, det kan du lätt fixa själv. Det är bara fantasin som sätter stopp, låt kreativiteten flöda!


Inred med tavlor, gör egna, använd spets, änglar, gamla noter. Gör din egen inredning, det ger en mer personlig stil och ger en speciell känsla för föremålet. Det är kul att vara kreativ!

Det här leder oss till mitt andra intresse som jag kommer dela med mig av här i bloggen. Det är nämligen scrapbooking. Pyssel i allra högsta grad skulle jag vilja säga. Mitt pysslande innehåller allt från jul kort och födelsedags kort till dekoration av tavlor och en massa annat smått och gott.



Det här är exempel på enkel men vacker scrapbooking! Dessa är inte mina skapelser men självklart kommer jag lägg upp en del av det jag gjort inom kort :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar