onsdag 26 januari 2011

kvar i något jag lämnat

"Bilder, man måste ha bilder" Det är sant, en blogg ska ha bilder, mycket bilder. Men jag tycker att ord är minst lika viktiga. Ord har sin mening, precis som bilder visar sin version av händelsen visar orden sin. Jag älskar ord, bokstäver, allt som kan bilda meningar. Text på papper kan vara så vackert att se, vackert att läsa. Innan jag började gymnasiet skrev jag mycket. Det var allt från dikter och historier till dagböcker och brev som aldrig blev skickade. Jag älskade att det jag hade i mina tankar blev verkligt genom hur jag rörde min hand, hur pennan avbildade de ord jag precis tänkte. En dag slutade jag. Nu minns jag inte längre hur man bildar fantastiska meningar, jag minns inte vart jag hittade orden som skapade betydelse. Ända sedan jag började gymnasiet bildar jag mina tankar på engelska. Engelskans ord ger en sådan kraft, de ger en starkare känsla och för mig ger det alltid hoppet en mycket starkare betydelse. Förstår ni vad jag pratar om?
Jag önskar att jag kunde lära mig att använda de svenska orden på bästa sätt. Jag önskar att jag kunde känna lika stark för dessa ord som jag gör för de engelska. Jag hoppas innerligt att jag ska hitta tillbaka till de svenska orden genom min blogg. Jag hoppas att jag kan känna lika mycket respekt för dem en dag som jag gör för engelskan.


















Jag lovar ett bildregn så fort jag kommer hem igen. Det blir svårt när jag är i Eskilstuna, då jag inte har en egen dator än och där av inga bilder med mig. Framöver kommer jag såklart ta med mig kameran och knäppa så mycket bilder jag bara kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar